Články

Návštěva Yasuko Nishio

Publikováno
08. 02. 2015

5 – 7. 2. nás navštívila paní Yasuko Nishio. Yasuko je ředitelka společnosti, která nám dodává Matcha Tea. Byl to skutečně zážitek. Yasuko je velice sympatická žena a její návštěvy si velice vážím. Každý den se určitě nestává, že by dorazila takto vážená návštěva.

Čtvrteční den jsme strávili v Praze. Ráno v 10 h jsem Yasuko vyzvedl u hotelu a jeli jsme do Holešovic, abych Yasuko ukázal, kde máme provozovnu. Dal jsem jí vzorky veškerých produktů, které vyrábíme a poté jsme zamířili zpátky do centra. Do hotelu si odnesla tašku s našimi vzorky a hned poté jsme vyrazili do restaurace U Vejvodů. Bude to znít vtipně, ale když jsem se zeptal Yasuko na to, co by chtěla u nás ochutnat, tak rovnou odpověděla pivo :-). U Vejvodů jsme si k pivu dali ještě kachnu s knedlíkem a se zelím. Bylo velice vtipné, když to před Yasuko položili na stůl. Vyděšeně se podívala na talíř a pak se začala smát. Prý, že to nesní a hlavně vůbec nevěděla, jak to má jíst. No, zvládli jsme to a nakonec si moc pochutnala. Po obědě jsme vyrazili na procházku na Pražský hrad a cestou zpátky jsme se zastavili v japonském kulturním centru, kde nás přivítal nadšený pan Otakar Dufek. Následovala malá procházka a nakonec jsme vyrazili na Žižkovskou věž. Do Žižkovské věže dodáváme Matcha Tea a tak jsem poprosil barmana Aleše Števlíka, aby Yasuko připravil nějaké zajímavé drinky. Byla naprosto nadšená z toho, jakým způsobem s čajem pracujeme. Aleš nám připravil tři nápoje a ani jeden z nich neměl chybu.

V pátek ráno jsme kolem deváté vyrazili do Českého Krumlova. Počasí bylo velice sychravé, ale prohlídka nejužšího centra a zámku byla velice příjemná. Po prohlídce jsme se šli najíst do staročeské restaurace. Yasuko jsem objednal kulajdu a králíka s bramborovou kaší. z polévky byla naprosto nadšená a hned chtěla recept. Zkontrolovali jsme veškeré ingredience a všechny jdou v Japonsku v pohodě pořídit. Jen kopr je tam prý velice drahý. Po obědě jsme vyrazili na předem dohodnutou prohlídku zámku Hluboká, kde jsem objednal anglicky mluvícího průvodce. Z Krumlova je to na Hlubokou cca 30 km a počasí se změnilo tak, jako bychom ujeli 100 km. Naprosto modré nebe bez jediného mráčku a už bylo cítit, že sluníčko začíná mít sílu. Zámek Hluboká byla skutečně trefa do černého, protože Yasuko měla slzy v očích, kdy jsme seděli na zahradě před zámkem. Skvělé bylo, že teď v únoru tam nebyli žádní turisté a byl tam naprostý klid. Atmosféra opravdu nádherná. Po prohlídce jsme se zastavili v krámku se suvenýry a vyrazili jsme zpět do Prahy. Zamířili jsme do restaurace Kolkovna, kde Yasuko poprvé ochutnala tatarák a místní moravská vína. Na půlnoc jsme se přemístili na Staroměstské náměstí, kde jsem chtěl Yasuko ukázat místní orloj. Hodiny sice zvonily, ale postavičky se nám bohužel neukázaly. Zřejmě zimní údržba. Pak jsme Yasuko doprovodili do hotelu a rozloučili se.

Bylo to velice příjemné setkání a velice si vážím toho, že jela tak dlouhou cestu, aby se s námi poznala. Už teď se moc těším na nové setkání v květnu, tentokrát v Japonsku. Jedeme pro Vás natočit dokument, který pojednává o pěstování a zpracování čaje Matcha a zelených čajů obecně. Touto myšlenkou je Yasuko velice nadšená a já jsem velice rád, že se účel její cesty splnil. Bylo to super .