Články

6 způsobů, jak Matcha Tea bojuje proti jarní únavě

6 způsobů, jak Matcha Tea bojuje proti jarní únavě

Publikováno
11. 03. 2022
 
První jarní sluníčko nám sice dokáže zlepšit náladu, ale někdy to skoro vypadá, že víc energie bere. Ranní mrazíky a odpolední teploty kolem deseti stupňů jsou opravdovou zkouškou pro náš organismus. Není divu, že právě na jaře potřebujeme největší dávku energie. A tu nám dokáže poskytnout Matcha Tea. Hlavně proto, že obsahuje hromadu benefitů.

Silná dávka energie bez vedlejších účinků

Zelený čaj matcha je známý tím, že dodává silnou dávku energie, která nás nabudí na 3-6 hodin. Výhodou energie z matcha je to, že se do těla vstřebává postupně a stejně postupně i působí. Matcha je tak ve velké výhodě oproti kávě, která sice působí rychle, protože se do organismu vstřebává už půl hodiny po požití, na druhou stranu její účinek stejně rychle vyprchává a provází ji i nepříjemné vedlejší účinky, jako je pocení, nervozita, nebo bušení srdce.

Matcha představuje pro tělo šetrnější a dlouhodobější dávku energie.

Matcha není jen kofein

Největším benefitem kávy a dalších kofeinových nápojů je právě obsah kofeinu. Málokterý kofeinový nápoj obsahuje i další prospěšné látky, u energetických nápojů je to většinou právě naopak. Na druhou stranu matcha obsahuje kromě kofeinu, antioxidantů a aminokyselin i vitamíny A, E, C, malé množství železa, vápníku, draslíku a zinku, a jedna porce matcha obsahuje až 30 % vlákniny. Když navíc přidáte ovocnou šťávu, nebo mléko, získáte nápoj přetékající prospěšnými látkami (protože voda při přípravě matcha nesmí přesáhnout 70 °C, můžeme ze všech benefitů matcha vytěžit opravdové maximum).

 

Šampion mezi antioxidanty

Matcha je šampionem v množství obsažených antioxidantů. Už jedna porce matcha hravě předčí i misku plnou borůvek. Tyto antioxidanty pomáhají správné funkci našeho organismu a mohou napomáhat vyplavování nezdravých látek z našeho těla. Možná se to nezdá, ale i tyto antioxidanty nám na začátku jara můžou dodat energii. Škodlivé látky totiž mohou zbytečně zaměstnávat tělo a ubírat nám na energii. Pokud tyto látky zvládneme z těla vyplavit, nemusí s nimi naše tělo bojovat a může svou energii směřovat jinam 😊

Probere i značně unavenou mysl

Ve smaragdovém čaji matcha najdeme i vysoký obsah L-theaninu – unikátní aminokyseliny, která pomáhá zpomalit vstřebávání čajového kofeinu a současně povzbuzuje mozek, navozuje pocit intenzivního soustředění a navíc zklidňuje mysl. Soustředit se na jednotlivé úkoly je tak po šálku matcha jednodušší. Tuto vlastnost matcha oceníte zejména po velkém jídle – zelený čaj je totiž skvělým pomocníkem, se kterým snadno zaženete poobědovou únavu. Ale matcha skvěle pomůže i při náročném dni: rychle nastartuje unavený mozek a aminokyseliny umí zlepšit i vaši náladu!

Mocný bojovník proti stresu

Díky theaninu je matcha skvělým bojovníkem proti fyzickému i psychickému stresu. Podle některých studií dokonce pomáhá s produkcí hormonů štěstí – dopaminu a serotoninu. Theanin také může pomoci stimulovat mozkové alfa vlny, které jsou spojené s relaxací a duševní pohodou. I díky tomu, že matcha zlepšuje duševní rozpoložení a dokáže vám zvednout náladu, může být právě matcha skvělým nápojem, který vám pomůže účinně bojovat proti jarní únavě.

Nikdy vás nebude nudit

Obrovskou výhodou matcha je, že si ho můžete připravit na milion způsobů. V létě si vychutnáte osvěžující drink s kapkami citronu, v zimě vás ráno probere horký matcha se zázvorem, odpoledne si můžete vyšejkovat matcha latte s mlékem, a pokud vás náhodou přestanou bavit matcha drinky, můžete vyzkoušet matcha smoothie, nebo přidat matcha do kaše, či dokonce do cereálií. Použití matcha v kuchyni se meze rozhodně nekladou a vaše dávka energie tak může mít mnoho podob.

Na některé naše recepty se můžete podívat zde.