Články

BIO Matcha Tea a těhotenství

BIO Matcha Tea a těhotenství

Publikováno
06. 09. 2016
 
Tento článek Vám vysvětlí, jak je to s pitím čaje Matcha v těhotenství.

Jedna z nečastějších otázek za poslední dobu. Mohu pít Matcha Tea, když jsem těhotná? V tomto článku se Vám pokusíme na tuto otázku srozumitelně odpovědět.

Pokud jste těhotná, tak je potřeba svůj běžný jídelníček mírně upravit a obětovat mu i spoustu potravin, na které jste byla běžně zvyklá. Určitě byste se měla vyvarovat alkoholu, kouření a návykovým látkám. To jsou ale faktory všeobecně známé.

Ale jak je to vlastně s pitím Matcha Tea v těhotenství?
Denní příjem kofeinu při těhotenství a při kojení by neměl přesáhnout 200 mg. 1 gram našeho BIO Matcha Tea Harmony obsahuje cca 25 mg, to znamená, že konzumací dvou sáčků našeho Matcha Tea se dostanete na denní příjem cca 100 mg a to je hodnota, která je považovaná za bezpečnou. Větší množství Vám již nedoporučujeme, protože kofein lze přijmout i díky jiným potravinám, například čokoládou.

Je zcela pochopitelné, že i nastávající maminky svůj zdroj energie potřebují. V čem je tedy konzumace Matcha Tea šetrnější oproti kávě?
Základním rozdílem mezi Matcha a kávou jsou živiny, které se přirozeně v obou nápojích nacházejí. Káva obsahuje silný stimulant. Matcha Tea obsahuje theofylin a theaniny, stejně jako spoustu minerálů, vitamínů, aminokyselin a antioxidantů. Podstatný rozdíl je v uvolňování energie. U kávy k němu dochází v podstatě okamžitě, ale u čaje Matcha je uvolňování energie vzhledem k dalším látkám, které obsahuje, postupné. Z tohoto důvodu je konzumace Matcha Tea pro tělo podstatně šetrnější.

A je nutné si dávat pozor na původ čaje Matcha?
Jednoznačně ano! Vybírejte si dodavatele pouze ověřené a ty, kteří mají veškeré certifikace kvality a původu. U nás toto bez pochyby máte. Za poslední dobu jsme testovali několik dovezených čajů, které byly nazvány čajem Matcha, avšak jejich původ nebylo Japonsko, ale Čína. U těchto čajů jsme díky testům zjistili, že obsahovali enormně větší množství těžkých kovů, kvasinek, plísní a mikroorganismů (výsledky v článcích na tomto webu). Proto buďte při výběru čaje Matcha velice obezřetná. Ušetřit se dá mnohde, ale na kvalitě by se určitě šetřit nemělo.

Pokud se tedy rozhodnete pro pití Matcha Tea v těhotenství, tak Vám doporučujeme dát si první nápoj po prvním jídle a ten druhý maximálně do 16. hodiny. Večerní pití Matcha Tea může způsobovat problémy s usínáním.

Snad Vám tento krátký článek pomohl a na závěr přikládáme dva základní tipy na přípravu Matcha Tea.

 

Matcha Ice Tea

Připravte si:

2 g čaje Matcha
3 dl vody
pár kapek limetky (není třeba, ale je vhodné pro zvýšení podílu antioxidantů)

Postup:
Ingredience vložíme do šejkru a pořádně protřepeme.

Náš tip:
V případě, že nemáte šejkr, tak stačí obyčejná 0,5 l láhev s víčkem. Nejdříve nasypte čaj Matcha, poté nalijte vodu zhruba do 3/4 láhve a po zavření pořádně protřepejte. Ideální varianta na cesty.

Matcha Tea Hot

Připravte si:

2 g Matcha Tea
voda 65°C
šejkr/skleněná láhev

Postup:
V naší nabídce máme Matcha Tea šejkr. S ním je příprava za tepla nejjednodušší. Do šejkru nasypte porci Matcha Tea, přilijte 1 dl studené vody a 2 dl horké vody. Poté pořádně protřepejte. Před otevřením je důležité nejdříve odpustit páru horním víčkem. Pro zjemnění chuti přidejte pár kapek limetky nebo lžičku medu.

Náš tip: 
Pokouší se o Vás nachlazení? Zkuste přidat do šejkru ještě trochu nastrouhaného zázvoru. S ním chutná Matcha Tea skvěle.